Record Details

Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106929/
 
Title Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів
Conceptual principles of professional development of personality in the conditions of eurointegration processes
Концептуальные основы профессионального развития личности в условиях интеграционных процессов
 
Creator Кремень, В.Г.
Ничкало, Нелля Григорівна
Авшенюк, Н.М.
Аніщенко, Олена Валеріївна
Артюшина, М.В.
Балл, Георгій Олексійович
Васянович, Г.П.
Гомеля, Ніна Семенівна
Діденко, Олександр Васильович
Зінченко, Світлана Володимирівна
Гуржій, А.М.
Лук’янова, Лариса Борисівна
Радкевич, В.О.
Романова, Г.М.
Свистун, Валентина Іванівна
Єльникова, Галина Василівна
Пазюра, Н.В.
Тименко, Володимир Петрович
Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Збірник матеріалів методологічного семінару, проведеного Національною академією педагогічних наук України 29 жовтня 2014 р. у м. Києві, присвячено висвітленню результатів наукових досліджень і практичного досвіду професійного розвитку особистості. Розглянуто теоретичні, методологічні засади і тенденції професійного розвитку особистості, зумовлені євроінтеграційними процесами. З’ясовано психолого-педагогічні особливості професійного розвитку і саморозвитку особистості у контексті освіти впродовж життя. Обґрунтовано роль соціального партнерства, інформаційно-комунікаційних технологій, економічних і етичних чинників у формуванні професійних якостей майбутніх фахівців.
Для науковців, педагогів, практичних психологів і соціальних педагогів, керівників і працівників органів управління освітою, методистів, аспірантів і докторантів, інших читачів, яких цікавлять проблеми сучасної освіти.
Collection of materials of the methodological seminar, conducted by the National academy of pedagogical sciences of Ukraine on October, 29 in 2014 in Kyiv, is sanctified to illumination of results of scientific researches and Collection of materials of the methodological seminar, conducted by the National academy of pedagogical sciences of Ukraine on October, 29 in 2014 in Kyiv, is sanctified to illumination of results of scientific researches and practical experience of professional development of personality. Theoretical, methodological principles and professional progress trends are considered the personalities predefined by eurointegration processes. The pedagogical features of professional development and саморозвитку of personality are found out in the context of education during life. The role of social partnership, of informatively-communication technologies, economic and ethic factors is reasonable in forming of professional internalss future.
For scientists, teachers, practical psychologists and social teachers, leaders and workers of organs of management, methodists, graduate students and докторантів, other readers that is interested by the problems of modern education, education.
Сборник материалов методологического семинара, проведенного Национальной академией педагогических наук Украины 29 октября в 2014 г. в г. Киеве, посвящен освещению результатов научных исследований и практического опыта профессионального развития личности. Рассмотрены теоретические, методологические принципы и тенденции профессионального развития личности, предопределенные евроинтеграционными процессами. Выяснены психолого-педагогические особенности профессионального развития и саморазвития личности в контексте образования на протяжении жизни. Обоснована роль социального партнерства, информационно-коммуникационных технологий, экономических и этичных факторов в формировании профессиональных качеств будущих специалистов.
Для ученых, педагогов, практических психологов и социальных педагогов, руководителей и работников органов управления образованием, методистов, аспирантов и докторантов, других читателей, которых интересуют проблемы современного образования.
 
Publisher НТУ
 
Date 2015
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106929/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80%20_%202015.pdf
Кремень, В.Г., Ничкало, Нелля Григорівна, Авшенюк, Н.М., Аніщенко, Олена Валеріївна, Артюшина, М.В., Балл, Георгій Олексійович, Васянович, Г.П., Гомеля, Ніна Семенівна, Діденко, Олександр Васильович, Зінченко, Світлана Володимирівна, Гуржій, А.М., Лук’янова, Лариса Борисівна, Радкевич, В.О., Романова, Г.М., Свистун, Валентина Іванівна, Єльникова, Галина Василівна, Пазюра, Н.В., Тименко, Володимир Петрович and Ягупов, Василь Васильович (2015) Conceptual principles of professional development of personality in the conditions of eurointegration processes НТУ, м.Київ, Україна.