Роль, місце та зміст комп’ютерного моделювання в системі шкільної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106940/
|
|
Title |
Роль, місце та зміст комп’ютерного моделювання в системі шкільної освіти
The role, place and content of computer modeling in the school system |
|
Creator |
Семеріков, С.О.
Теплицький, І.О. |
|
Subject |
004.94 Simulation
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Сьогодні вже не потребує доведення той очевидний факт, що підвищення результативності вивчення всіх без винятку шкільних навчальних дисциплін вбачається у систематичному застосуванні засобів ІКТ. Питання комп’ютеризації шкільної освіти, розробка відповідних педагогічних програмних засобів є предметом постійної уваги багатьох дослідників.
Today it does not need to prove the obvious fact that the increase in effectiveness of studying any and all school disciplines seen in the systematic use of ICT tools. The issue of computerization of school education, development of appropriate educational software is the subject of constant attention of many researchers. |
|
Publisher |
НПУ імені М.П. Драгоманова
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106940/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%2C%20%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%86%D0%B5%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%E2%80%99%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%96%20%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Семеріков, С.О. and Теплицький, І.О. (2010) The role, place and content of computer modeling in the school system Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 9 (16). |
|