Record Details

Розвиток адаптивного мислення за допомогою конфронтаційної сугестії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106867/
 
Title Розвиток адаптивного мислення за допомогою конфронтаційної сугестії
Развитие адаптивного мышления с помощью конфронтационной суггестии
Development of adaptive intellection by means of confrontation suggestion
 
Creator Манілов, І.Ф.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті наведено результати дослідження проблеми розвитку адаптивного мислення у людей з невротичними, пов’язаними зі стресом та соматоформними розладами. Показано, що рівень розвитку адаптивного мислення людини впливає на рівень її соціальної адаптації. Одним з найбільш важливих аспектів розвитку адаптивного мислення є психологічна корекція дисфункціональних думок. З’ясовано, що у традиційних психотерапевтичних техніках перевага надається методу переконань і дуже мало використовується сугестія. Запропоновано більш активно впроваджувати в психотерапевтичну практику гетерогенне навіювання, зокрема, метод конфронтаційної сугестії. У відповідності з основними положеннями метода конфронтаційної сугестії, існують базові загальнонаукові принципи та світоглядні ідеї, які є антагоністами дисфункціональних думок. Ці ідеї та принципи можливо прищеплювати людині за допомогою гетерогенної сугестії. Зіткнення навіюваних ідей-принципів з дисфункціональними думками провокує феномен когнітивного дисонансу з подальшою корекцією дисфункціональних думок. З’ясовано, що добрий психотерапевтичний ефект дає навіювання ідей-принципів безперервної мінливості, взаємозв’язку, відносності, необоротності, самоорганізації, динамічної рівноваги. Представлено результати навіювання даних ідей-принципів людям з невротичними, пов’язаними зі стресом та соматоформними розладами. Показана висока ефективність конфронтаційної сугестії в розвитку адаптивного мислення клієнтів.
В статье представлены результаты исследований проблемы развития адаптивного мышления у людей, страдающих на невротические, связанные со стрессом и соматоформные расстройства. Показано, что уровень развития адаптивного мышления человека влияет на уровень его социальной адаптации. Одним из наиболее важных аспектов развития адаптивного мышления является психологическая коррекция дисфункциональных мыслей. Отмечено, что в традиционных психотерапевтических техниках предпочтение отдается методу убеждения и крайне мало используется суггестия. Предложено более активно внедрять в психотерапевтическую практику гетерогенное внушение и, в частности, метод конфронтационной суггестии. В соответствии с основными положениями метода конфронтационной суггестии, существуют базовые общенаучные принципы и мировоззренческие идеи, которые являются антагонистами дисфункциональных мыслей. Данные идеи-принципы можно привить человеку с помощью гетерогенной суггестии. Столкновение внушенных идей-принципов с дисфункциональными мыслями провоцирует феномен когнитивного диссонанса с последующей коррекцией дисфункциональных мыслей. Установлено, что хороший психотерапевтический эффект дает внушение идей-принципов непрерывной изменчивости, взаимосвязи, относительности, необратимости, самоорганизации, динамического равновесия. Представлены результаты гетерогенного внушения данных идей-принципов людям, страдающим на невротические, связанные со стрессом и соматоформные расстройства. Показана высокая эффективность конфронтационной суггестии в развитии адаптивного мышления клиентов.
The paper represents findings on the development of adaptive intellection of those humans that suffer from neurotic, stress-related and somatoform disorders. It is shown that there is correspondence between the adaptive intellection level of a human and his/her social adaptation. One of the most important aspects of the adaptive intellection development is psychological correction of dysfunctional thoughts. It is observed that persuasion technique is generally used in traditional psychotherapeutic practices, as opposed to suggestion that is rather uncommon. It is proposed to introduce verbal suggestion into psychotherapeutic practice more actively, in particular, the confrontation suggestion technique. In accordance with the key principles of the confrontation suggestion technique, there are basic scientific points and world-view visions that are considered as antagonists of dysfunctional thoughts. Such ideas and visions can be implant in a human by means of verbal suggestion. Confrontation of suggested ideas and principles with dysfunctional thoughts provokes the phenomenon of cognitive dissonance with further correction of the latter ones. It is determined that a good psychotherapeutic effect can be achieved by suggestion of the ideas-principles of continuous changeability, interdependence, relativity, irreversibility, self-organization and dynamic equilibrium. The results of verbal suggestion of such ideas-principles to humans that suffer from neurotic, stress-related and somatoform disorders are represented in the paper. It is shown that high efficiency of the confrontation suggestion usage for the development of clients’ adaptive intellection is achieved.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106867/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%A1%D1%83%D0%B3%D0%90%D0%B4%D0%B0%D0%BF%D0%9C%D1%8B%D1%882016%20%281%29.pdf
- Манілов, І.Ф. (2016) Development of adaptive intellection by means of confrontation suggestion Технології розвитку інтелекту, 1 (12). ISSN 2223-0521