Record Details

Дидактичні засади щодо використання Case Studies технології у профтех освіті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106844/
http://udpu.org.ua/files/fahovi_vydannya/univer/2012_2.pdf
 
Title Дидактичні засади щодо використання Case Studies технології у профтех освіті
Didactics bases of Case- Studу technology in vocational education
 
Creator Слатвінська, О.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Характерною особливістю метода Сase-study є створення проблемної ситуації з реального життя. Використання цього метода при викладанні низки предметів учням ПТО дозволить посилити пізнавальний інтерес до навчання, сприятиме развитку дослідницьких, комунікативних и творчих навичок майбутніх робітників.
Case study method creates problem situation from real life. Case study method for teaching a number of lessons for agricultural students and vocational training pupils shall be making possible enable of intensify cognitive interest for studies, shall be developing research communicative and creative skills of future workers.
 
Publisher Жовтий О.О
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106844/1/2012%20%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B2%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%94%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D1%89%D0%BE%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20Case%20Studies%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D1%83%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%82%D0%B5%D1%85%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96..pdf
- Слатвінська, О.А. (2012) Didactics bases of Case- Studу technology in vocational education Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини, 2. pp. 265-271.