Record Details

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів професійно-технічного навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106821/
 
Title Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів професійно-технічного навчального закладу
Методические рекомендации по оценке учебных достижений учеников профессионально-технического учебного заведения
Guidelines on the assessment of educational achievements of students of vocational training institutions
 
Creator Артюшина, М.В.
Дремова, І.Б.
Герлянд, Т.М.
Лузан, П.Г.
Мося, І.А.
Романов, Л.А.
Ростока, Марина Львівна
Слатвінська, О.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У пропонованих методичних рекомендаціях висвітлено особливості сучасного контролю результатів навчання учнів ПТНЗ, положення чинного законодавства щодо його організації, основні функції, принципи, умови та типи. Охарактеризовано методики визначення складності контрольних завдань, тестового та рейтингового контролю навчальних досягнень учнів.
Призначено для педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів; викладачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів та всіх, хто цікавиться питаннями сучасної професійної освіти.
В предлагаемых методических рекомендациях освещены особенности современного контроля результатов обучения учащихся ПТУ, положения действующего законодательства относительно его организации, основные функции, принципы, условия и типы. Охарактеризованы методики определения сложности контрольных задач, тестового и рейтингового контроля знаний учащихся.
Предназначено для педагогов профессионально-технических учебных заведений; преподавателей курсов повышения квалификации педагогических кадров и всех, кто интересуется вопросами современного профессионального образования.
The proposed methodological recommendations highlight features of the current control of students vocational learning outcomes, the provisions of the current legislation regarding its organization, main functions, the principles, conditions and types. We characterize the methodology for determining the complexity of the control task, test and rating control of students' knowledge.
Intended for teachers of vocational education institutions; Teachers training courses teaching staff and all those who are interested in modern vocational education.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2015
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106821/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_2016.pdf
- Артюшина, М.В., Дремова, І.Б., Герлянд, Т.М., Лузан, П.Г., Мося, І.А., Романов, Л.А., Ростока, Марина Львівна and Слатвінська, О.А. (2015) Guidelines on the assessment of educational achievements of students of vocational training institutions [Teaching Resource]