Компетентнісна спрямованість змісту і структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106698/
|
|
Title |
Компетентнісна спрямованість змісту і структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти
The competence into orientation of the content and structure of school subject under the conditions fundamentalization of education Компетентностная направленность содержания и структуры учебного предмета в условиях фундаментализации образования |
|
Creator |
Бондар, Світлана Пилипівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті обґрунтовується необхідність побудови змісту освіти на засадах фундаменталізації та компетентнісної спрямованості. Розглядаються можливості інтеграції ключових і предметних компетенцій у зміст і структуру навчального предмета за типом провідного компонента («наукові знання», «способи діяльності»).
In the article the necessity of building educational content based on fundamentalization and competences as orientation. The author examines the integration capabilities of core and subject competencies into content and structure of school disciplines. Type of main component - «scientific knowledge», «ways of working». В статье обосновывается необходимость построения содержания образования на основе фундаментализации и компетентностной направленности. Рассматривается возможность интеграции ключевых и предметных компетенций в содержание и структуру ученого предмета за типом ведущего компонента («научные знания», «способы деятельности»). |
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106698/1/2012_Drg_S17_V20_BSP.pdf
- Бондар, Світлана Пилипівна (2012) The competence into orientation of the content and structure of school subject under the conditions fundamentalization of education Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова (20). pp. 10-23. |
|