Класифікація методів активізації навчально-пізнавальної діяльності та її застосування в умовах диференціації навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106694/
|
|
Title |
Класифікація методів активізації навчально-пізнавальної діяльності та її застосування в умовах диференціації навчання
Classification of methods of activating learning and cognitive activity and its application in terms of differentiation of training Классификация методов активизации учебно-познавательной деятельности и ее применение в условиях дифференциации обучения |
|
Creator |
Бондар, Світлана Пилипівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
Визначальним чинником при побудові класифікації методів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів виступають положення про особистісно орієнтоване навчання, про те, що учень у навчальному процесі може бути об'єктом, суб'єктом і суб'єктом взаємодії.
The determining factor in the construction of classification methods intensify educational-cognitive activity the students of basic school are the position student-centered learning and postulate that the student in the learning process can be an object, a subject and the subject of the interaction. Определяющим фактором при построении классификации методов активизации учебно-познавательной деятельности учащихся выступают положения о личностно ориентированном обучении, о том, что ученик в учебном процессе может быть объектом, субъектом и субъектом взаимодействия. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106694/1/Tza2010_BSP.pdf
- Бондар, Світлана Пилипівна (2011) Classification of methods of activating learning and cognitive activity and its application in terms of differentiation of training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2010 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 6-7. |
|