Record Details

Класифікація методів активізації навчально-пізнавальної діяльності та її застосування в умовах диференціації навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106694/
 
Title Класифікація методів активізації навчально-пізнавальної діяльності та її застосування в умовах диференціації навчання
Classification of methods of activating learning and cognitive activity and its application in terms of differentiation of training
Классификация методов активизации учебно-познавательной деятельности и ее применение в условиях дифференциации обучения
 
Creator Бондар, Світлана Пилипівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Визначальним чинником при побудові класифікації методів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів виступають положення про особистісно орієнтоване навчання, про те, що учень у навчальному процесі може бути об'єктом, суб'єктом і суб'єктом взаємодії.
The determining factor in the construction of classification methods intensify educational-cognitive activity the students of basic school are the position student-centered learning and postulate that the student in the learning process can be an object, a subject and the subject of the interaction.
Определяющим фактором при построении классификации методов активизации учебно-познавательной деятельности учащихся выступают положения о личностно ориентированном обучении, о том, что ученик в учебном процессе может быть объектом, субъектом и субъектом взаимодействия.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2011
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106694/1/Tza2010_BSP.pdf
- Бондар, Світлана Пилипівна (2011) Classification of methods of activating learning and cognitive activity and its application in terms of differentiation of training In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2010 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 6-7.