Record Details

Фундаментальність знань як провідна дидактична вимога природничої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106692/
 
Title Фундаментальність знань як провідна дидактична вимога природничої освіти
The fundamental knowledge as a basic of didactic of requirement of the natural education
Фундаментальность знаний как основное дидактическое требование естественнонаучного образования
 
Creator Липова, Людмила Андріївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description У процесі дослідження з'ясовано основні вимоги до набуття старшокласниками фундаментальних природничих знань: 1) засвоєння базових компетенцій; 2) оволодіння елементами методу наукового пізнання; 3) мати уявлення про наукову картину світу; 4) усвідомлювати межі й умови дії законів природи; 5)мати генералізовані природничі знання.
In the study identified the major requirements for high school students to acquiring fundamental natural knowledge: 1) mastering basic competencies; 2)mastery of the elements of the method of scientific knowledge; 3)have an understanding of the scientific picture of the world; 4) be aware of the limits and conditions of validity of the laws of nature; 5) have a generalized natural knowledge.
В процессе исследования установлено основные требования к приобретению старшеклассниками фундаментальных естественных знаний: 1) усвоение базовых компетенций; 2) овладение элементами метода научного познания; 3) иметь представление о научной картине мира; 4) осознавать пределы и условия действия законов природы; 5) иметь генерализованные естественные знания.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2013
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106692/1/Tza13_13_LLA.pdf
- Липова, Людмила Андріївна (2013) The fundamental knowledge as a basic of didactic of requirement of the natural education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 124-125.