Фундаментальність знань як провідна дидактична вимога природничої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106692/
|
|
Title |
Фундаментальність знань як провідна дидактична вимога природничої освіти
The fundamental knowledge as a basic of didactic of requirement of the natural education Фундаментальность знаний как основное дидактическое требование естественнонаучного образования |
|
Creator |
Липова, Людмила Андріївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
У процесі дослідження з'ясовано основні вимоги до набуття старшокласниками фундаментальних природничих знань: 1) засвоєння базових компетенцій; 2) оволодіння елементами методу наукового пізнання; 3) мати уявлення про наукову картину світу; 4) усвідомлювати межі й умови дії законів природи; 5)мати генералізовані природничі знання.
In the study identified the major requirements for high school students to acquiring fundamental natural knowledge: 1) mastering basic competencies; 2)mastery of the elements of the method of scientific knowledge; 3)have an understanding of the scientific picture of the world; 4) be aware of the limits and conditions of validity of the laws of nature; 5) have a generalized natural knowledge. В процессе исследования установлено основные требования к приобретению старшеклассниками фундаментальных естественных знаний: 1) усвоение базовых компетенций; 2) овладение элементами метода научного познания; 3) иметь представление о научной картине мира; 4) осознавать пределы и условия действия законов природы; 5) иметь генерализованные естественные знания. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106692/1/Tza13_13_LLA.pdf
- Липова, Людмила Андріївна (2013) The fundamental knowledge as a basic of didactic of requirement of the natural education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 124-125. |
|