Фундаменталізація змісту природничих предметів як основний принцип його побудови у старшій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106681/
|
|
Title |
Фундаменталізація змісту природничих предметів як основний принцип його побудови у старшій школі
Fundamentalization of the content of natural learning subjects as principles of this content in high school Фундаментализация содержания естественных предметов как основной принцип его построения в старшей школе |
|
Creator |
Липова, Людмила Андріївна
Замаскіна, Поліна Іванівна |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Стаття присвячена одному з основних принципів побудови змісту освіти – принципу його фундаменталізації. Висвітлюються основні напрями фундаменталізації змісту природничих предметів у старшій школі, наводяться приклади типів інтегрованих завдань для нових підручників.
The article is dedicated to one of the basic principles of educational content – the principle of its fundamentalization. The guidelines on content fundamentalization of natural subjects in high school are highlighted, examples of the types of integrated tasks for the new textbooks are given. Статья посвящена одному из основных принципов построения содержания образования – принципу его фундаментализации. Освещаются основные направления фундаментализации содержания естественных предметов в старшей школе, приводятся примеры типов интегрированных заданий для новых учебников. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106681/1/2012_PSP_LLA.pdf
- Липова, Людмила Андріївна and Замаскіна, Поліна Іванівна (2012) Fundamentalization of the content of natural learning subjects as principles of this content in high school Проблеми сучасного підручника, 1 (12). pp. 139-146. ISSN ISBN 978-966-644-248-5 |
|