Record Details

Вплив шкільного підручника на формування в учнів образу навчального предмета

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106527/
 
Title Вплив шкільного підручника на формування в учнів образу навчального предмета
Influence of school textbooks on the formation of academic subject image
 
Creator Жук, Ю.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті описується методика використання технології семантичного диференціала в експериментальному дослідженні з вимірювання зв’язності понять «підручник» і «навчальний предмет» як ментальних образів, сформованих у школяра в процесі навчання, приділяється увага специфіці проведення дослідження в умовах реального навчального процесу, наведено результати експериментального дослідження. Показано можливість використання методів експериментальної психосемантики для оцінювання користувальницьких якостей шкільного підручника.
This article describes the use of semantic differential technology in a pilot study on measuring connectivity of «textbook» and «academic subject» concepts as mental images formed in a pupil during learning process; attention is paid to the specifics of the study under real-life learning process, the results of the pilot study are presented. The possibility for use of experimental psychosemantic methods is shown for estimating of user characteristics of school textbook.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106527/1/24.pdf
- Жук, Ю.О. (2015) Influence of school textbooks on the formation of academic subject image Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 200-211.