Вплив шкільного підручника на формування в учнів образу навчального предмета
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106527/
|
|
Title |
Вплив шкільного підручника на формування в учнів образу навчального предмета
Influence of school textbooks on the formation of academic subject image |
|
Creator |
Жук, Ю.О.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті описується методика використання технології семантичного диференціала в експериментальному дослідженні з вимірювання зв’язності понять «підручник» і «навчальний предмет» як ментальних образів, сформованих у школяра в процесі навчання, приділяється увага специфіці проведення дослідження в умовах реального навчального процесу, наведено результати експериментального дослідження. Показано можливість використання методів експериментальної психосемантики для оцінювання користувальницьких якостей шкільного підручника.
This article describes the use of semantic differential technology in a pilot study on measuring connectivity of «textbook» and «academic subject» concepts as mental images formed in a pupil during learning process; attention is paid to the specifics of the study under real-life learning process, the results of the pilot study are presented. The possibility for use of experimental psychosemantic methods is shown for estimating of user characteristics of school textbook. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106527/1/24.pdf
- Жук, Ю.О. (2015) Influence of school textbooks on the formation of academic subject image Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 200-211. |
|