Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106520/
|
|
Title |
Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема
Formation of the content of education in high school in the conditions of profile training as a social-pedagogical problem Фундаментализация содержания образования в старшей школе в условиях профильного обучения как социально-педагогическая проблема |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Методологічною основою визначення змісту освіти є загальнолюдські, духовні і національні цінності. Головне в змісті освіти – фундаменталізація знань, їх науковість і системність, а також цінність для соціального становлення людини.
Methodological basis for determining the content of education is universal, spiritual and national values. The main thing in the content of education - fundamentalization of knowledge, their scientific and systematic, their value to the social formation of the person. Методологической основой определения содержания образования являются общечеловеческие, духовные и национальные ценности. Главное в содержании образования - фундаментализация, научность и системность знаний, их ценность для социального становления человека. |
|
Publisher |
Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106520/1/DTiP_12_1_VGO2.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2012) Formation of the content of education in high school in the conditions of profile training as a social-pedagogical problem In: Дидактика: теорія і практика Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 16-20. ISBN 978-966-660-833-1 |
|