Record Details

Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106520/
 
Title Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема
Formation of the content of education in high school in the conditions of profile training as a social-pedagogical problem
Фундаментализация содержания образования в старшей школе в условиях профильного обучения как социально-педагогическая проблема
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Методологічною основою визначення змісту освіти є загальнолюдські, духовні і національні цінності. Головне в змісті освіти – фундаменталізація знань, їх науковість і системність, а також цінність для соціального становлення людини.
Methodological basis for determining the content of education is universal, spiritual and national values. The main thing in the content of education - fundamentalization of knowledge, their scientific and systematic, their value to the social formation of the person.
Методологической основой определения содержания образования являются общечеловеческие, духовные и национальные ценности. Главное в содержании образования - фундаментализация, научность и системность знаний, их ценность для социального становления человека.
 
Publisher Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України
 
Date 2012
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106520/1/DTiP_12_1_VGO2.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2012) Formation of the content of education in high school in the conditions of profile training as a social-pedagogical problem In: Дидактика: теорія і практика Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 16-20. ISBN 978-966-660-833-1