EDUCATIONAL POTENTIAL OF THE MULTICULTURAL HERITAGE RESEARCH IN THE INFORMATION EPOCH
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EDUCATIONAL POTENTIAL OF THE MULTICULTURAL HERITAGE RESEARCH IN THE INFORMATION EPOCH
ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ ИССЛЕДОВАНИЯ ПОЛИКУЛЬТУРНОГО НАСЛЕДИЯ В ИНФОРМАЦИОННУЮ ЭРУ ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ В ІНФОРМАЦІЙНУ ДОБУ |
|
Creator |
Verbytska, Polina V.
|
|
Subject |
information society; historical environment; youth; historical and cultural heritage; research
информационное общество; историческая среда; молодежь; историко-культурное наследие; исследование інформаційне суспільство; історичне середовище; молодь; історико-культурна спадщина; дослідження |
|
Description |
The article deals with the problem of actualization of the educational potential of youth research in historical and cultural heritage in the information society. The existing problems in the area of protection and promotion of historical and cultural heritage at the local level were allocated and summarized. The basic approaches to research and development activity among young people in the historic community were clarified. Civic potential of youth research of historical and cultural heritage was found that reflect the long history of the historic environment and it is a condition for its sustainable cultural development.
Статья посвящена проблеме актуализации воспитательного потенциала исследовательской работы молодежи в сфере историко-культурного наследия в условиях информационного общества. Выделены и обобщены проблемы, которые существуют в сфере охраны и популяризации историко-культурного наследия на местном уровне. Раскрыты основные подходы к организации исследовательской и проектной деятельности молодежи в исторической среде местного сообщества. Выявлено гражданский потенциал исследования молодежью памятников истории и культуры, которые отражают многовековую историю развития исторической среды и являются условием обеспечения ее устойчивого культурного развития. Стаття присвячена проблемі актуалізації виховного потенціалу дослідницької роботи молоді у сфері історико-культурної спадщини в умовах інформаційного суспільства. Виокремлено й узагальнено проблеми, які існують у сфері охорони і популяризації історико-культурної спадщини на місцевому рівні. Розкрито основні підходи до організації дослідницької і проектної діяльності молоді в історичному середовищі місцевої громади. З’ясовано громадянський потенціал дослідження молоддю пам’яток історії і культури, що відтворюють багатовікову історію розвитку історичного середовища і є умовою забезпечення його сталого культурного розвитку. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-02-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1371
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 51, No 1 (2016); 103-109
Информационные технологии и средства обучения; Vol 51, No 1 (2016); 103-109 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 103-109 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 51, No 1 (2016); 103-109 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1371/1012
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Polina V. Verbytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|