Record Details

Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/5786/
 
Title Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання
Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth
 
Creator Становських, З.Л.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
2 Religion. Theology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкриті культурологічні, аксіологічні, психологічні аспекти духовної культури педагога. Взаємодія вчителя та учня розглядається з методологічних позицій розуміння освітнього процесу як діалогу. Автором
розкриті психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовно-професійного зростання, а також обгрунтовані соціально-психологічні умови, що також сприяють досягненню означеної мети.
The article reveals the cultural, axiological, psychological aspects of spiritual culture of the teacher. Teacher-student interactions are viewed from the
methodological point of understanding the educational process as a dialogue. Author disclosed psychological conditions of development of the teacher to motivate
yourself spiritually professional growth, as well as socio-grounded psychological conditions that also have a positive impact on the achievement of the designated target.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/5786/1/2.pdf
- Становських, З.Л. (2013) Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth Spiritual culture of the teacher as a condition of intellectual giftedness seniors. pp. 84-92.