Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/5786/
|
|
Title |
Психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовного зростання
Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth |
|
Creator |
Становських, З.Л.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
2 Religion. Theology 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розкриті культурологічні, аксіологічні, психологічні аспекти духовної культури педагога. Взаємодія вчителя та учня розглядається з методологічних позицій розуміння освітнього процесу як діалогу. Автором розкриті психологічні умови розвитку самомотивації педагога до духовно-професійного зростання, а також обгрунтовані соціально-психологічні умови, що також сприяють досягненню означеної мети. The article reveals the cultural, axiological, psychological aspects of spiritual culture of the teacher. Teacher-student interactions are viewed from the methodological point of understanding the educational process as a dialogue. Author disclosed psychological conditions of development of the teacher to motivate yourself spiritually professional growth, as well as socio-grounded psychological conditions that also have a positive impact on the achievement of the designated target. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/5786/1/2.pdf
- Становських, З.Л. (2013) Psychological conditions of teacher motivation for spiritual growth Spiritual culture of the teacher as a condition of intellectual giftedness seniors. pp. 84-92. |
|