Record Details

Модель фундаменталізації змісту природничої освіти в загальноосвітній школі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106700/
 
Title Модель фундаменталізації змісту природничої освіти в загальноосвітній школі
The model fundamentalization of content of natural of education at secondary school
Модель фундаментализации содержания естественнонаучного образования в общеобразовательной школе
 
Creator Липова, Людмила Андріївна
Войцехівський, Михайло Федорович
Замаскіна, Поліна Іванівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
5 Мathematics. natural sciences
 
Description У статті автори пишуть про фундаменталізацію як процес якісної зміни освіти. Це уможливлює усунення перевантаження учнів і сприяє генералізації знань з основних предметів.
The authors write about the fundamentalization nature as a process of qualitative change in education. This eliminates the overload of students and promotes generalization of knowledge in core subjects.
В статье авторы пишут о фундаментализации как процессе качественного изменения образования. Это устраняет перегрузки учащихся и способствует генерализации знаний по основным предметам.
 
Publisher ТОВ "Пресс Альянс"
 
Date 2014
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106700/1/2014_DDSh_01-02_LLA.pdf
- Липова, Людмила Андріївна, Войцехівський, Михайло Федорович and Замаскіна, Поліна Іванівна (2014) The model fundamentalization of content of natural of education at secondary school Довідник директора школи, 1-2. pp. 39-47.