Базові характеристики рефлексивного компоненту особистості інтелектуально обдарованих старшокласників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106523/
|
|
Title |
Базові характеристики рефлексивного компоненту особистості інтелектуально обдарованих старшокласників
Basic characteristics of the reflective component of personality intellectually gifted high school students |
|
Creator |
Якимова, Ірина Олександрівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
|
|
Description |
У статті розглядається поняття рефлексії і рефлексивності, як характеристики особистості інтелектуально обдарованих старшокласників. Представлені також основні характеристики рефлексивного компонента особистості. Пропонуються шляхи впливу на розвиток рефлексивності, розроблені нами в спеціальній програмі. Наведено результати експериментального дослідження рефлексивності обдарованих підлітків.
The concept of reflection and reflexivity as apersonality characteristic of intellectually gifted high school students is discussed in this article. The main characteristics of personality reflexive component are also presented. The ways of influence the reflexivity development are highlighted in our special program. The resultsof gifted adolescents’ reflexivity experimental study are also proposed. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106523/1/%D0%AF%D0%BA%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Якимова, Ірина Олександрівна (2013) Basic characteristics of the reflective component of personality intellectually gifted high school students Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 146-149. ISSN 2309-3935 |
|