Знання про людину у контексті фундаменталізації змісту освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/106518/
|
|
Title |
Знання про людину у контексті фундаменталізації змісту освіти
Knowledge about the person in the context of fundamentalization of educational content Знания о человеке в контексте фундаментализации содержания образования |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
Фундаменталізація змісту освіти передбачає опанування знань з найважливіших базових гуманітарних і природничих дисциплін. Знання про людину у контексті фундаменталізації змісту освіти спрямовуються на забезпечення формування цілісної картини світу і вивчення фундаментальних законів природи.
Fundamentalization of educational content involves the acquisition of knowledge on the most important basic humanities and natural sciences. Knowledge about the person in the context of fundamentalization of educational content directed at ensuring the formation of a coherent picture of the world and the study of the fundamental laws of nature. Фундаментализация содержания образования предполагает овладение знаниями по важнейшим базовым гуманитарным и естественным дисциплинам. Знания о человеке в контексте фундаментализации содержания образования направляются на обеспечение формирования целостной картины мира и изучение фундаментальных законов природы. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/106518/1/2011_SocOp_VGO.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2012) Knowledge about the person in the context of fundamentalization of educational content На порозі самостійного життя: матеріали Всеукраїнських опитувань учителів і випускників загальноосвітніх навчальних закладів (вересень–жовтень 2011 року), 1. pp. 92-96. |
|