Record Details

Інфраструктура навчального закладу в теорії та практиці управління освітою

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26727/
 
Title Інфраструктура навчального закладу в теорії та практиці управління освітою
The infrastructure of the institution in theory and practice management education
 
Creator Сорочан, Т.М.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
 
Description У статті розглянута проблема інфраструктури навчального закладу як об’єкта управління та чинника підвищення якості освіти, задоволення освітніх потреб населення. Визначений загальнонауковий контекст поняття, його соціальний, культуротворчий, педагогічний, управлінський аспекти, Підкреслена новизна поняття інфраструктури для галузі освіти. Обґрунтовані принципи управління інфраструктурою, охарактеризовані її компоненти. Подані практичні рекомендації щодо розвитку інфраструктури навчального закладу в умовах реформування освіти та державно-громадського управління.
In the article the problem of infrastructure of the institution as facility management factor and improve the quality of education to meet the educational needs of the population. Designated general scientific context of the concept, its social, culture-and the pedagogical, administrative aspects, underlined the novelty of the concept of infrastructure for education. The principles of infrastructure management, described components. Practical recommendations for the development of infrastructure of the institution in terms of reforming education and state and public administration.
 
Publisher Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26727/1/%D0%86%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Сорочан, Т.М. (2015) The infrastructure of the institution in theory and practice management education Проблеми освіти, 2 (83). pp. 180-185.