Record Details

Методичні рекомендації щодо організації діяльності маркетингової служби у ПТНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26709/
 
Title Методичні рекомендації щодо організації діяльності маркетингової служби у ПТНЗ
Guidelines for the organization of marketing service at vocational and technical educational institutions
Методические рекомендации относительно организации деятельности маркетинговой службы в ПТНЗ
 
Creator Свистун, Валентина Іванівна
Помаран, Павло Іванович
Рукавичка, Т.Я.
Чернобук, Геннадій Григорович
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В методичних рекомендаціях розкрито основи діяльності маркетингової служби професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) та практичні аспекти її організації, акцентовано увагу на видах діяльності й завданнях маркетингової служби ПТНЗ, проаналізовано основні інструменти маркетингової служби ПТНЗ й запропоновано модель маркетингового управління ПТНЗ.
Рекомендується для керівників ПТНЗ, директорів обласних навчально(науково)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, державних органів управління з питань освіти, слухачів інститутів післядипломної освіти, педагогічних працівників.
In the guidelines it is disclosed the framework for the marketing service of vocational and technical educational institutions and practical aspects of its organization, focused the attention on the activities and objectives of marketing service vocational and technical educational institutions, analyzed the main tools of marketing service and offered marketing management model of vocational and technical educational institutions.
It is recommended for managers of vocational and technical educational institutions, directors of regional educational (scientific) and methodological centers (offices) vocational and technical education, government authorities on the education, students of institutions of postgraduate education, teachers.
В методических рекомендациях раскрыты основы деятельности маркетинговой службы профессионально-технического учебного заведения (ПТНЗ) и практические аспекты ее организации, акцентировано внимание на видах деятельности и заданиях маркетинговой службы ПТНЗ, проанализированы основные инструменты маркетинговой службы ПТНЗ и предложена модель маркетингового управления ПТНЗ.
Рекомендуется для руководителей ПТНЗ, директоров областных учебный(научно)-методичних центров (кабинетов) профессионально-технического образования, государственных органов управления по вопросам образования, слушателей институтов последипломного образования, педагогических работников.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2015
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26709/1/%D0%92%D1%81%D0%B5.pdf
- Свистун, Валентина Іванівна, Помаран, Павло Іванович, Рукавичка, Т.Я. and Чернобук, Геннадій Григорович (2015) Guidelines for the organization of marketing service at vocational and technical educational institutions [Teaching Resource] (In Press)