Record Details

Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в умовах фундаменталізації змісту освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26594/
 
Title Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в умовах фундаменталізації змісту освіти
Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of fundamentalization of content of education
Формирование ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников в условиях фундаментализации содержания образования
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description Вплив школи на формування ціннісних орієнтації особистості визначається як особливостями організації навчального процесу, так і взаєминами з учителями й однолітками. Незалежно від форми організації та змісту навчального процесу особистість вчителя залишається важливим чинником розвитку системи цінностей учнів.
The impact of the learning process during the development of students' value orientation depends on the educational process, relations of teachers and schoolchildren, relations between schoolchildren. The personality of the teacher is an important factor of development of valuable orientations of students.
Влияние школы на формирование ценностных ориентации личности определяется как особенностями организации учебного процесса, так и взаимоотношениями с учителями и сверстниками. Независимо от формы организации и содержания учебного процесса личность учителя остается важным фактором развития системы ценностей учащихся.
 
Publisher Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України
 
Date 2012
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26594/1/DTiP_12_1_KSV.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2012) Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of fundamentalization of content of education In: Дидактика: теорія і практика Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 23-25. ISBN 978-966-660-833-1