Record Details

Система та методи оцінювання компетентностей учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11470/
 
Title Система та методи оцінювання компетентностей учнів
The system and methods of pupils’ competencies assessing
 
Creator Науменко, С.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті висвітлено зміст і методику використання такої системи і методу оцінювання компетентностей учнів, як рейтингова система оцінювання і портфоліо. Зокрема, представлено чотири види рейтингів, по три типи і види портфоліо; охарактеризовано мету рейтингової системи оцінювання і портфоліо; описано процедуру їх запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах. Перераховано труднощі, з якими можуть зіштовхнутися вчителі під час розроблення і впровадження цієї системи і методу оцінювання компетентностей учнів. Подано переваги рейтингової системи оцінювання і портфоліо.
The article highlights the content and technique of use of such a system and methods of pupils competencies assessing as rating system of evaluation and portfolio. In particular, there are four types of ratings are presented and also there are three types and kinds of portfolio; the purpose of rating system of evaluation are described as well as portfolio and procedure as to how to implement them in schools are depicted. There are difficulties that are listed that teachers may confront while the development and implementation of this system and methods of pupils’ competencies assessing. There are benefits that are presented of such system evaluation and portfolio.
 
Publisher Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11470/1/Ppps_2014_51_13.pdf
- Науменко, С.О. (2014) The system and methods of pupils’ competencies assessing Психолого-педагогічні проблеми сільської школи (51). pp. 72-79. ISSN 2307-4922