Record Details

Креативно-пізнавальна інформація як засіб розвитку самосвідомості учнів ПТНЗ у процесі виховної взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11458/
 
Title Креативно-пізнавальна інформація як засіб розвитку самосвідомості учнів ПТНЗ у процесі виховної взаємодії
Creative-and-cognitive information as means of development of vocational schools students’ self-consciousness in a process of educational interaction
 
Creator Карп'юк, М.Д.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті аналізується питання про значення в навчально-виховній взаємодії з професійною молоддю ПТНЗ різної креативно-пізнавальної інформації, що спрямована на самоактуалізацію, самопізнання та розвиток самосвідомості майбутніх кваліфікованих робітників – девізи, крилаті вирази, афірмації, поради, корисні рекомендації, медитації, вербальні формули, конструктивні інтелектуальні установки відомих людей тощо.
The article analyzes a question of significance of creative-and-cognitive information, that is aimed at self-updating, self-knowledge and consciousness development of future qualified workers – mottoes, idioms, affirmations, advice, useful recommendations, meditations, verbal formulas, constructive intellectual aims of famous people etc. – in educational interaction with professional youth of vocational schools.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11458/1/%D1%81%D1%82%20%D0%9A%D0%9C%D0%94.pdf
- Карп'юк, М.Д. (2012) Creative-and-cognitive information as means of development of vocational schools students’ self-consciousness in a process of educational interaction Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 1 (3). pp. 89-100. ISSN 2223-5752