Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11155/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1304/966 10.5072/lib.iitta.gov.ua/11155 |
|
Title |
Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies
Психолого-педагогічні передумови розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників засобами мережних технологій |
|
Creator |
Коневщинська, О.Е.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
In the article the favourable psychological and pedagogical preconditions of the development of information and educational environment for upper-form pupils learning with the use of network technologies are proved. The state and prospects of modern electronic social networks in the educational process are analyzed. There are identified a number of psychological and pedagogical prerequisites to facilitate the development of information and educational environment of upper-form pupils learning based on interaction between education, training and development at all stages. Efficiency of organization of educational process with the use of network technology in accordance with the principles of open education, including integrity, continuity and consistency has been investigated.
У статті обґрунтовано суттєві психолого-педагогічні передумови розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників з використанням засобів мережних технологій. Проаналізовано стан і перспективи використання сучасних електронних соціальних мереж у навчально-виховному процесі. Виокремлено низку психолого-педагогічних чинників, що зумовлюють формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників, які базуються на взаємодії навчання, виховання й розвитку на всіх його етапах. Досліджено ефективність організації педагогічного процесу з використанням мережних технологій відповідно до принципів відкритої освіти, серед яких цілісність, неперервність і системність. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2015-10
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11155/1/1304-4912-1-PB.pdf
- Коневщинська, О.Е. (2015) Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (49). pp. 82-88. ISSN 2076-8184 |
|