Record Details

Модель змішаного навчання математики з використанням системи GeoGebra

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11140/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11140
 
Title Модель змішаного навчання математики з використанням системи GeoGebra
Model of blended learning of mathematics by means of GeoGebra
 
Creator Юнчик, В.Л.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
51 Mathematics
 
Description Розглядається ефективність використання системи GeoGebra в процесі розв’язування математичних задач з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, а також основні функції системи динамічної математики GeoGebra. Особлива увага приділяється використанню системи GeoGebra в процесі організації змішаного навчання. Продемонстровано доцільність проектної діяльності в процесі навчання учнів шкільному курсу математики. У статті акцентується увага на ефективності STEM-освіти для гармонійного розвитку особистості учнів.
Efficiency of use of GeoGebra in the process of solving mathematical problems to enhance teaching and learning of pupils, and basic functions of dynamic mathematics GeoGebra is demonstrated in the article. Special attention is given to the use of GeoGebra system in the process of blended learning. The expediency of the project activity in learning the mathematics school students is shown. The article focuses on the effectiveness of STEM-education for the harmonious development of personality of pupils.
 
Publisher Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
Pereyaslav-Khmelnitsky Pedagogical University by H.Skovoroda
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11140/1/Yunchyk_Model%20of%20blended%20learning.pdf
- Юнчик, В.Л. (2015) Model of blended learning of mathematics by means of GeoGebra Higher education of Ukraine in the context of integration to european educational space, 4 (64). pp. 559-568. ISSN 978-966-2760-18-7