Особливості становлення професійної ідентичності вихователя дошкільного навчального закладу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11006/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11006 |
|
Title |
Особливості становлення професійної ідентичності вихователя дошкільного навчального закладу
Features of formation of professional identity of the tutor of preschool educational institution |
|
Creator |
Хомутиннікова, Н.Н.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
В статті описано підходи до вивчення психологічного аспекту співвідношення між вимогами професії та можливостями особистості щодо оволодіння змістом професійної діяльності. Розглядається складові особистості, найбільш важливі для самовизначення у педагічній діяльності, а саме: Я-концепція, рефлексивність, саморегуляція та їх похідні. Аналіз здійснено на матеріалі самоставлення вихователів дошкільних навчальних закладів.
The authors describe the approaches to study the psychological aspect of interrelation between demands of a profession and a person’s capacities. Personality components are considered (Self-conception, reflexivity, self-regulation and their derivates) which are the most important for the self-determination in educational activity. The analysis is made at the material of a pre-school educator’s Self-attitude. |
|
Publisher |
"Гельветика"
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11006/1/397.pdf
- Хомутиннікова, Н.Н. (2015) Features of formation of professional identity of the tutor of preschool educational institution Молодий вчений, 2 (17). pp. 439-443. ISSN 2304-5809 |
|