Психолого-педагогічні засади особистісного розвитку дорослих учнів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10961/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10961 |
|
Title |
Психолого-педагогічні засади особистісного розвитку дорослих учнів
Психолого-педагогические основы личностного развития взрослых учеников Psycho-pedagogical foundations of adult students personal development |
|
Creator |
Зінченко, Світлана Володимирівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті автор розглядає психолого-педагогічні засади особистісного розвитку дорослих учнів, розкриває етапи особистісного розвитку, аналізує основні вимоги до особистісного розвитку дорослих учнів. Відмічає, що особистісний розвиток неможливий без розвитку рефлексії, оскільки дорослий учень постійно знаходиться у стані самопізнання. Акцентує увагу на використанні методів активного навчання, оскільки вони мають великий вплив на засвоєння навчальної інформації та розвиток особистісних, спрямованості навчального процесу на стимулювання саморозвитку дорослих учнів.
В статье автор рассматривает психолого-педагогические основы личностного роста взрослых учеников, раскрывает этапы личностного роста, анализирует основные требования к личностному росту взрослых учеников. Отмечает, что личностный рост невозможен без развития рефлексии, поскольку взрослый ученик постоянно находится в состоянии самопознания. Акцентирует внимание на использовании методов активного обучения, поскольку они имеют большое влияние на усвоение учебной информации и развитие личностных качеств, направленности образовательного процесса на стимулирование саморазвития взрослых учеников. The author considers the psychological and pedagogical foundations of personal growth of adult learners, reveals stages of personal growth, analyzes the basic requirements for personal growth of adult learners. Stresses that personal development is impossible without the development of reflection, as an adult learner is constantly in a state of self-knowledge. Emphasising the use of active learning methods as they have great influence on the learning of information and development of personal qualities, orientation of the educational process to promote self-development of adult learners. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10961/2/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85-%D0%BF%D0%B5%D0%B4_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8.pdf
- Зінченко, Світлана Володимирівна (2015) Psycho-pedagogical foundations of adult students personal development Педагогические инновации: идеи, реалии, перспективы, 1 (14). pp. 90-94. |
|