Методи оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10734/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/9#.VjiNu6sXGQE 10.5072/lib.iitta.gov.ua/10734 |
|
Title |
Методи оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)
Assessment methods of teachers’ information and communication competence (Estonia experience) |
|
Creator |
Сороко, Н.В.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядаються методиоцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальнихзакладів у контексті вивчення позитивного досвіду країн Європейського Союзу, зокрема Естонії. Розглядаються пропозиції естонських науковців щодо здійснення адекватного оцінювання ІК-компетентності вчителів із використанням таких методів оцінювання як тестування,анкетування та вирішення завдань за сценаріями. The article discussed approaches to evaluation of teachers information and communication competence by using ICT in the context of the research the positive experience of the European Union (EU), for example in Estonia. There are considered Estonian researchers proposals to assessment methods of teachers information and communication competency. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2015-08-20
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10734/1/9-9-1-PB.pdf
- Сороко, Н.В. (2015) Assessment methods of teachers’ information and communication competence (Estonia experience) International scientific conference “Open educational e-environment of modern University”. pp. 83-90. |
|