Record Details

Методологічні основи розуміння та обґрунтування понять “компетентність” і “компетенція” щодо професійної підготовки майбутніх фахівців

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10635/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10635
 
Title Методологічні основи розуміння та обґрунтування понять “компетентність” і “компетенція” щодо професійної підготовки майбутніх фахівців
Methodological bases of understanding two notions of “competence” as to the woul-be specialist’s professional training
Методологические основы понимания и обоснования понятий “компетентность” и “компетенция” относительно профессиональной подготовки будущих специалистов
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті проаналізований компетентностний підхід до визначення змісту професійної підготовки майбутніх фахівців, обгрунтований зміст понять «компетенція» і «компетентність», з'ясовані їх провідні характеристики і структура.
В статье проанализирован компетентностный подход к определению содержания профессиональной подготовки будущих специалистов, обосновано содержание понятий «компетенция» и «компетентность», выяснены их ведущие характеристики и структура.
The article analyzes competence approach to understanding professional training of the future specialists. It substantiates two notions of « Competence», defines their leading qualities and structure.
 
Publisher Інститут інноваційних технологій змісту освіти, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10635/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Ягупов, Василь Васильович (2011) Methodological bases of understanding two notions of “competence” as to the woul-be specialist’s professional training Нові технології навчання (69). pp. 23-29.