Record Details

Психология чести и достоинства личности

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10629/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10431
 
Title Психология чести и достоинства личности
Psychology of honor and dignity of a personality
Психологія честі та гідності особистості
 
Creator Рибалка, В.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
316 Соціологія
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
 
Description В работе освещаются культурологические и аксиологические аспекты проблемы чести и достоинства личности, их проявление и развитие у учащейся молодежи и взрослых. Проблема чести и достоинства как культурно-аксиопсихологических феноменов рассматривается на основе личностного, ценностно-рефлексивно-креативного подхода, согласно которому они предстают своеобразным центром общей и психологической культуры человека, формой осознания, переживания личностью своей уникальной социальной ценности и индивидуальной самоценности в обществе и в собственном сознании. Честь и достоинство выступают сущностным этико-психологическим и аксиопсихологическим атрибутом личности как субъекта высоконравственного поведения и творческой деятельности по продуцированию духовных и материальных ценностей, в том числе и самой себя как высшей ценности. Чрезмерное унижение или возвышение личности, отклонение от общественного и индивидуального кодекса чести и достоинства приводят к острым личностным и общественным проблемам, часть которых можно преодолеть предложенными автором специальными диагностическими, развивающими, профилактическими, консультативными, терапевтическими средствами практической психологии.
Пособие предназначено для менеджеров разных уровней и профилей, руководителей и работников системы образования, академических психологов и педагогов, учителей, преподавателей, воспитателей, практических психологов и социальных работников, школьников, учащихся профессионально-технических учебных заведений, студентов, аспирантов и докторантов.
The manual highlights the cultural and axiological aspects of the honor and dignity of a personality, their expression and development in students and adults’ psychology.
The problem of honor and dignity as a cultural aksio- psychological phenomena is considered on the basis of personal, value-reflexive and creative approach, according to which they are presented as a unique center of general and psychological human culture, a form of consciousness and personal experience. Honor and dignity are the essential ethical and psychological and aksio- psychological attribute of an individual as a subject of highly moral behavior and creative activities for the production of material and spiritual values, including his/her self as the supreme value. Excessive degradation or exaltation of the individual, the deviation from the social and the individual code of honor and dignity lead to acute personal and public issues. Some of them can be overcome by special diagnostic proposed by the author.
The tutorial is intended for managers at various levels and profiles, managers and educators, academic psychologists and educators, teachers, professors, clinical psychologists and social workers, school children, students of vocational schools, post-graduate students.
У роботі висвітлюються культурологічні і аксіологічні аспекти проблеми честі і гідності особи, їх прояв і розвиток у молоді, що вчиться, і дорослих. Проблема честі і гідності як культурно-аксиопсихологічні феномени розглядаються на основі особового, ціннісно-рефлексивно-креативного підходу, згідно з яким вони являються своєрідним центром загальної і психологічної культури людини, формою усвідомлення, переживання особою своєї унікальної соціальної цінності і індивідуальної самоцінності в суспільстві і у власній свідомості. Честь і гідність виступають сутнісним етико-психологічним і аксіопсихологічним атрибутом особи як суб'єкта високоморальної поведінки і творчої діяльності з продукування духовних і матеріальних цінностей, у тому числі і самої себе як вищої цінності. Надмірне приниження або підвищення особи, відхилення від громадського і індивідуального кодексу честі і гідності приводить до гострих особових і громадських проблем, частину яких можна здолати запропонованими автором спеціальними діагностичними, розвиваючими, профілактичними, консультативними, терапевтичними засобами практичної психології.
Посібник призначений для менеджерів різних рівнів і профілів, керівників і працівників системи освіти, академічних психологів і педагогів, учителів, викладачів, вихователів, практичних психологів і соціальних працівників, школярів, професійно-технічних навчальних закладів, студентів, аспірантів і докторантів.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine
 
Date 2013
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10629/1/15.%20%D0%A0%D1%8B%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0_%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85.%20%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%20%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82.%20%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8.pdf
Рибалка, В.В. (2013) Psychology of honor and dignity of a personality Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine, м.Київ, Україна. (Unpublished)