Record Details

Студент як суб'єкт навчальної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10614/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10614
 
Title Студент як суб'єкт навчальної діяльності
Student as an actor of the learning process
Студент как субъект учебной деятельности
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
Свистун, Валентина Іванівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті розкривається потенціал суб'ектності студента в навчальній діяльності як провідного чинника його розвитку і саморозвитку і суб'єкта майбутньої професійної діяльності. Стосовно професійної освіти представлено основні показники суб'єкта і суб'ектності у студента, а також основні ознаки суб'єкта в професійному навчанні. Обгрунтовано, що головним проявом суб'єкта є різні види суб'ектності - соціальна, навчальна і професійна, що одночасно припускає здатність людини, як суб'єкта буття, поведінки і діяльності, перетворювати власну життєдіяльність на предмет практичного перетворення, що дозволяє управляти собою на основі об'єктивного самооцінювання, саморефлексії, саморегуляції і самодетермінації буття, поведінки і діяльності.
The article defines the student’s potential as actor of the learning process. It is regarded as the leading factor of his development, self-development, and his ability as an actor of the future professional activity. It presents the basic exponents of student as an actor and his ability as an actor as well as the main qualities of an actor in professional education. It proves that the main qualities of an actor include different types of being an actor such as social, learning, and professional. It simultaneously envisages the ability of a person as an actor of being, behavior and activity to transform his own life activity into an object of practical transformation allowing controlling oneself on the basis of self-estimation, self-reflection, self-regulation, self-regulation of being, behavior and activity.
В статье раскрывается потенциал субъектности студента в учебной деятельности как ведущего фактора его развития и саморазвития и субъекта будущей профессиональной деятельности. Применительно к профессиональному образованию представлено основные показатели субъекта и субъектности у студента, а также основные признаки субъекта в профессиональном обучении. Обосновано, что главным проявлением субъекта являются разные виды субъектности – социальная, учебная и профессиональная, что одновременно предполагает способность человека, как субъекта бытия, поведения и деятельности, превращать собственную жизнедеятельность в предмет практического преобразования, позволяющего управлять собой на основе объективного самооценивания, саморефлексии, саморегуляции и самодетерминации бытия, поведения и деятельности.
 
Publisher Інститут змісту та інноваційних технологій МОН
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10614/1/%D0%AF%D0%B3%D1%83%D0%BF_%D0%92%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_2009.pdf
- Ягупов, Василь Васильович and Свистун, Валентина Іванівна (2009) Student as an actor of the learning process Нові технології навчання (58). pp. 32-39.