Методологія визначення основних видів компетентності випускника професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10570/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10570 |
|
Title |
Методологія визначення основних видів компетентності випускника професійно-технічної освіти
Methodology of the definition of the main types of professional competence of the professional-technical education graduate |
|
Creator |
Ягупов, Василь Васильович
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті проаналізовано основні методологічні вимоги компетеністного підходу в професійній освіті, особлива увага приділено на вимоги цього підходу до професійної підготовки майбутніх фахівців. Виокремлено основні види компетентності: ключові, професійні і спеціальні.
The article analyzes the main methodological requirements of the competence approach in professional education. It particularly focuses on the requirement of this approach to the professional training of the would-be specialists. It identifies the main types of competence – key, professional and special. |
|
Publisher |
Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького
|
|
Date |
2011-11
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10570/1/%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
- Ягупов, Василь Васильович (2011) Methodology of the definition of the main types of professional competence of the professional-technical education graduate Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України. pp. 373-376. |
|