Вимоги компетентнісного підходу в професійній освіті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10555/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10555 |
|
Title |
Вимоги компетентнісного підходу в професійній освіті
The competence approach in professional education Требования компетентностного подхода в профессиональном образовании |
|
Creator |
Ягупов, Василь Васильович
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Проаналізовано компетентнісний підхід до визначення змісту професійної підготовки майбутніх фахівців в системі ПТО, обгрунтовано зміст понять «компетенція» і «компетентність», дано їх провідні характеристики.
Summary. Analyzes competence approach in professional education. It particularly focuses on the requirtements of this approach professional education of the future specialists. It substantiates two notions of " Competence", defines their leading qualities and structure. Проанализировано компетентностный подход к определению содержания профессиональной подготовки будущих специалистов в системе профессионально-технического образования, обосновано содержание понятий „компетенцияя” і „компетентность”, дано их ведущие характеристики. |
|
Publisher |
Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10555/1/%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D0%BE%D0%B2_%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B0.pdf
- Ягупов, Василь Васильович (2013) The competence approach in professional education In: “Педагогіка і психологія професійної освіти: пошук, проблеми, перспективи”, (м. Львів, 23 квітня 2013 р.) Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти, м.Львів, Україна, pp. 28-31. |
|