Схильність до дослідницької діяльності: семантична значущість та зміст поняття
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10373/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10373 |
|
Title |
Схильність до дослідницької діяльності: семантична значущість та зміст поняття
Students` disposition towards research activity. Semantic meaning and the concept matter |
|
Creator |
Сіпко, Кирило Володимирович
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance |
|
Description |
У статті розкривається семантичне значення поняття «схильність до дослідницької діяльності», наводяться думки видатних вчених щодо педагогічного змісту поняття «схильність», в цілому, і «схильність до дослідницької діяльності», зокрема.
The article deals with the semantic meaning of a concept «predisposition to research activity». Some opinions of prominent scientists on the pedagogical meaning of «predisposition» in general and «inclination to research» in particular are mentioned here. В статье раскрывается семантическое значение понятия «склонность к исследовательской деятельности», приводятся мнения выдающихся ученых относительно педагогического содержания понятия «склонность», в целом, и «склонность к исследовательской деятельности», в частности. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2013-09
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10373/1/%D0%A1%D0%B8%D0%BF%D0%BA%D0%BE.pdf
- Сіпко, Кирило Володимирович (2013) Students` disposition towards research activity. Semantic meaning and the concept matter Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 64-66. ISSN 2309-3935 |
|