Характеристика ціннісних орієнтацій особистості в контексті професійного самовизначення обдарованих старшокласників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10363/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10363 |
|
Title |
Характеристика ціннісних орієнтацій особистості в контексті професійного самовизначення обдарованих старшокласників
Characteristics of valuable orientations of personality in the context of professional self-determination gifted high school students |
|
Creator |
Мельник, Марина Юріївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Стаття присвячена проблемі ціннісних орієнтацій обдарованих старшокласників у ситуації вибору професії. Проаналізовано особливості професійного самовизначення обдарованих старшокласників, ціннісних орієнтацій. Описано функції і компоненти ціннісних орієнтацій в ситуації професійного самовизначення.
The article is devoted to the problem of value orientations of gifted high school students in a situation of choice of profession. Features of professional self-gifted high school students, value orientation were analyzed. Function and components of value orientations in a situation of professional self-determination are described. Статья посвящена проблеме ценностных ориентаций одарённых старшеклассников в ситуации выбора профессии. Проанализированы особенности профессионального самоопределения одарённых старшеклассников, ценностных ориентаций. Описаны функции и компоненты ценностных ориентаций в ситуации профессионального самоопределения. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2013-09
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10363/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
- Мельник, Марина Юріївна (2013) Characteristics of valuable orientations of personality in the context of professional self-determination gifted high school students Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 33-37. ISSN 2309-3935 |
|