Особливості діагностики адаптації обдарованих дітей до умов початкової школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10304/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10304 |
|
Title |
Особливості діагностики адаптації обдарованих дітей до умов початкової школи
Features diagnostic of adaptation of gifted children to the conditions of primary school |
|
Creator |
Савенок, Лариса Василівна
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education 376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів. |
|
Description |
У статті обґрунтовано теоретичні підходи в дослідженні адаптації обдарованих дітей до умов початкової школи з позиції системного підходу і подано методики їх виявлення.
In this article are prooved teoretical approaches in investigation of gifted children's adaptation to primary school from the position of system approach and introduction of methodics for their detection. В статье обоснованы теоретические подходы в исследовании адаптации одарённых детей к условиям начальной школы с позиции системного подхода и подано методики их выявления. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine |
|
Date |
2013-07
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10304/1/%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BA.pdf
- Савенок, Лариса Василівна (2013) Features diagnostic of adaptation of gifted children to the conditions of primary school Education and Development of Gifted personality, 7 (14). pp. 53-56. ISSN 2309-3935 |
|