Використання систем комп’ютерної математики у контексті моделі змішаного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10262/
|
|
Title |
Використання систем комп’ютерної математики у контексті моделі змішаного навчання
The use of computer mathematics in the context of blended learning model |
|
Creator |
Гриб'юк, О.О.
Юнчик, В.Л. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 51 Mathematics |
|
Description |
Розглядаються основні компоненти психологічного забезпечення щодо впровадження моделі змішаного навчання в навчальні заклади. Позитивні та негативні моменти використання у навчально-виховному процесі в режимі “співробітництва” (Collaboration) систем комп’ютерної математики (СКМ), комп’ютерно-орієнтованих систем. Наведено дидактичні функції таких систем та класифікація систем комп'ютерної математики. Пропонуються різні форми роботи в контексті дослідницької діяльності учнів з використанням СКМ.
The basic psychological support for implementing blended learning model in schools. Positive and negative aspects of the use in the educational process in the "Cooperation" (Collaboration) of computer mathematics (SCM), computer-based systems. An educational functions and classification of systems of computer mathematics. Various forms of work in the context of research students using SCM. |
|
Publisher |
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10262/1/grybyuk-yunchyk-lutsk%2B.pdf
- Гриб'юк, О.О. (orcid.org/0000-0003-3402-0520 <http://orcid.org/0000-0003-3402-0520>) and Юнчик, В.Л. (2015) The use of computer mathematics in the context of blended learning model Математика. Інформаційні технології. Освіта, 2. pp. 52-71. |
|