Проблема формирования информационно-коммуникационной компетентности учителей к использованию мультимедийных технологий в учебно-воспитательном процессе начальной школы
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10233/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10233 |
|
Title |
Проблема формирования информационно-коммуникационной компетентности учителей к использованию мультимедийных технологий в учебно-воспитательном процессе начальной школы
The problem of formation of information and communication competence of teachers to use multimedia technologies in educational process of primary school Проблема формування інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів до використання мультимедійних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи |
|
Creator |
Олексюк, Н.В.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В публикации охарактеризовано понятие «информационно-коммуникационная компетентность». Проанализирован комплекс компетентностей, которыми должен обладать современный учитель для развития у учащихся умений эффективной деятельности в современной информационно-коммуникационной среде, воспитания у них творческого взаимодействия с масс-медиа. Рассмотрен практический опыт Украины в формировании информационно-коммуникационной компетентности учителей к использованию мультимедийных технологий в учебно-воспитательном процессе начальной школы.
In the publication described the concept of "information and communication the competence." Analyzed complex of competencies, which should have a modern teacher for the development students' skills in the effective operation of modern information and communication environment, training them in creative interaction with media. Described practical experience of Ukraine in the formation of information and communication competence of teachers of to the use of multimedia technology in teaching and educational process of primary school. У публікації охарактеризовано поняття «інформаційно-комунікаційна компетентність». Проаналізовано комплекс компетентностей, якими повинен володіти сучасний учитель для розвитку в учнів умінь ефективної діяльності в сучасному інформаційно-комунікаційному середовищі, виховання у них творчої взаємодії з мас-медіа. Розглянуто практичний досвід України у формуванні інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів до використання мультимедійних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи. |
|
Publisher |
Могилевский институт МВД
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10233/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%2B%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%81%D1%8C%2B%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%8E%D0%BA.pdf
- Олексюк, Н.В. (2015) The problem of formation of information and communication competence of teachers to use multimedia technologies in educational process of primary school Сборник статей ІІ Международной научно-методической конференции "Медиасфера и медиаобразование: специфика взаимодействия в современном социокультурном пространстве", 28-29 мая 2015 г. pp. 300-305. |
|