Формування життєвої компетентності обдарованих дошкільників засобами краєзнавчо-туристичної діяльності в умовах дошкільного навчального закладу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10229/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10229 |
|
Title |
Формування життєвої компетентності обдарованих дошкільників засобами краєзнавчо-туристичної діяльності в умовах дошкільного навчального закладу
Formation of the life competence of gifted pre-school age children by means of regional ethnography and touristic activity in conditions of pre-school educational institution |
|
Creator |
Грицишина, Таїсія Іванівна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education 376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів. |
|
Description |
У статті представлені напрямки краєзнавців-туристичної діяльності, основною метою якої є розробка життєвої позиції дитини «Я у світі», формування елементарної життєвої компетентності. Важливо не тільки те, що і наскільки добре знає дитина, а й те, чи може він діяти відповідно до набутими знаннями, досвідом, експериментувати, адекватно реагувати в незнайомій обстановці. In country lore and tourist activities knowledge and skills are esteemed not as the purpose but only the means of personality developing, discovering and using person’s internal potential. Not only what and how good a child knows is important but his/her ability to act using obtained knowledge, experience, to experiment, behave himself/herself adequately in usual life circumstances. The main goal is to develop a curtain vital stand for children, their elementary vital competence. В статье представлены направления краеведо-туристической деятельности, основной целью которой является разработка жизненной позиции ребенка «Я в мире», формирование элементарной жизненной компетентности. Важно не только то, что и насколько хорошо знает ребенок, а и то, может ли он действовать в соответствии с приобретенными знаниями, опытом, экспериментировать, адекватно реагировать в незнакомой обстановке. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2014-10
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10229/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0_9-10_2014.pdf
- Грицишина, Таїсія Іванівна (2014) Formation of the life competence of gifted pre-school age children by means of regional ethnography and touristic activity in conditions of pre-school educational institution Освіта та розвиток обдарованої особистості, 9-10 (28-29). pp. 87-91. ISSN 2309 ‑3935 |
|