Коучинг як інноваційна педагогічна технологія
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10157/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10157 |
|
Title |
Коучинг як інноваційна педагогічна технологія
Коучинг как инновационная педагогическая технология Coaching as an innovative pedagogical technology |
|
Creator |
Бородієнко, О.В.
Радкевич, В.О. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
В статті аналізується потенціал використання інноваційної педагогічної технології – коучингу – в системі професійно-технічної освіти – для покращення результатів навчально-пізнавальної діяльності учнівської молоді, оновлення підходів до організації навчально-виховного процесу в ПТНЗ.
В статье анализируется потенциал использования инновационной педагогической технологии – коучинга – в системе профессионально-технического образования – для улучшения результатов учебно-познавательной деятельности учеников и обновления подходов к организации учебно-воспитательного процесса ПТУЗ. Ключевые слова: педагогическая технология, коучинг, учебно-воспитательное взаимодействие, профессионально-техническое образование. The article analyzes the potential of use of innovative educational technology - coaching - in the system of vocational education - to improve the results of educational and cognitive activity of students and update approaches to the educational process of vocational schools. Key words: pedagogical technology, coaching, training and educational cooperation, vocational education. |
|
Publisher |
НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10157/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%2014.pdf
- Бородієнко, О.В. and Радкевич, В.О. (2015) Coaching as an innovative pedagogical technology Професійно-технічна освіта, 2 (67). pp. 17-19. |
|