Record Details

Педагогіко-антропологічні дослідження як рушійна сила розвитку педагогіки в другій половині XIX ст.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9993/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9993
 
Title Педагогіко-антропологічні дослідження як рушійна сила розвитку педагогіки в другій половині XIX ст.
Педагогико-антропологические исследования как движущая сила развития педагогики во второй половине XIX в.
Pedagogy and anthropological research as a driver of development pedagogy in the second half of the XIX century.
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
93/94 History
 
Description У статті доводиться, що значний внесок у розвиток вітчизняної педагогічної антропології зробив О.Сікорський (1842-1919), започаткувавши дослідне вивчення проблеми стомлюваності і розумової праці школярів методом природного експерименту.
В статье доказывается, что значительный вклад в развитие отечественной педагогической антропологии сделал О.Сикорський (1842-1919), начав опытное изучение проблемы утомляемости и умственного труда школьников методом естественного эксперимента.
It is proved that a significant contribution to the educational anthropology did O.Sikorskyy (1842-1919), initiating pilot study the problem of fatigue and mental work by students of natural experiment.
 
Publisher НДУ ім. М. Гоголя
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9993/1/2009%25D0%259D.%25D0%259F..pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2009) Pedagogy and anthropological research as a driver of development pedagogy in the second half of the XIX century. Наукові записки, 4. pp. 7-11.