Педагогіко-антропологічні дослідження як рушійна сила розвитку педагогіки в другій половині XIX ст.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9993/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9993 |
|
Title |
Педагогіко-антропологічні дослідження як рушійна сила розвитку педагогіки в другій половині XIX ст.
Педагогико-антропологические исследования как движущая сила развития педагогики во второй половине XIX в. Pedagogy and anthropological research as a driver of development pedagogy in the second half of the XIX century. |
|
Creator |
Дічек, Наталія Петрівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 93/94 History |
|
Description |
У статті доводиться, що значний внесок у розвиток вітчизняної педагогічної антропології зробив О.Сікорський (1842-1919), започаткувавши дослідне вивчення проблеми стомлюваності і розумової праці школярів методом природного експерименту.
В статье доказывается, что значительный вклад в развитие отечественной педагогической антропологии сделал О.Сикорський (1842-1919), начав опытное изучение проблемы утомляемости и умственного труда школьников методом естественного эксперимента. It is proved that a significant contribution to the educational anthropology did O.Sikorskyy (1842-1919), initiating pilot study the problem of fatigue and mental work by students of natural experiment. |
|
Publisher |
НДУ ім. М. Гоголя
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9993/1/2009%25D0%259D.%25D0%259F..pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2009) Pedagogy and anthropological research as a driver of development pedagogy in the second half of the XIX century. Наукові записки, 4. pp. 7-11. |
|