Зміст та рівні засвоєння системи базових психологічних понять студентами у процесі професійної підготовки
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9975/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9975 |
|
Title |
Зміст та рівні засвоєння системи базових психологічних понять студентами у процесі професійної підготовки
The content and mastering levels of the system of basic psychological concepts by the students during the professional training |
|
Creator |
Боднарук, Олена
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглянуто стадії, які приходить людина при вивченні психології, етапи формування понять, критерії та ознаки сформованості понять. Визначено рівні сформованості психологічних понять, критерії якості психологічних знань та логіку викладання системи базових психологічних понять у процесі професійної підготовки.
The stages that a person comes through during the studing of psychology, the criteria and features of forming of concepts are shown in the article. The levels of psychological concepts, the quality criteria of psychological knowledge and logic of teaching system of basic psychological concepts during the professional training are determined. |
|
Publisher |
ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" НАПН України
|
|
Date |
2014-05-14
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9975/1/07%20%D0%97%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%82%D0%B0%20%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%94%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B8....pdf
- Боднарук, Олена (2014) The content and mastering levels of the system of basic psychological concepts by the students during the professional training Всеукраїнська науково-практична конференція "Особистість у сучасній освіті: проблеми навчання та розвитку". pp. 38-43. |
|