Мета і результат уроку в контексті компетентнісного підходу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9960/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9960 |
|
Title |
Мета і результат уроку в контексті компетентнісного підходу
Цель и результат урока в контексте компетентностного подхода The purpose and result of the lesson in the context of competence approach |
|
Creator |
Савченко, Олександра Яківна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті аналізується стан впровадження другого покоління державного стандарту загальної початкової освіти. Автор зупиняється на такому аспекті як удосконалення уроку в контексті компетентнісного підходу. Окреслює ідеї компетентнісного підходу, які слід враховувати у моделюванні уроку.
В статье анализируется состояние внедрения второго поколения государственного стандарта общего начального образования. Автор останавливается на таком аспекте как совершенствования урока в контексте компетентностного подхода. Очерчивает идеи компетентностного подхода, которые следует учитывать в моделировании урока. The article analyzes the status of second-generation state standard of universal primary education. The author dwells on this aspect as a lesson in the context of improving the competence approach. Shapers competence approach that should be considered in modeling lesson. |
|
Publisher |
Початкова школа
|
|
Date |
2015-03
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9960/1/images.pdf
- Савченко, Олександра Яківна (2015) The purpose and result of the lesson in the context of competence approach Початкова школа, 3 (549). pp. 10-15. ISSN 0131-5358 |
|