Актуалізація проблеми компетентності з позицій її вимірності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9957/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9957 |
|
Title |
Актуалізація проблеми компетентності з позицій її вимірності
Actualization the problem of competence from position of its dimension |
|
Creator |
Рябченко, В.І.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У публікації актуалізовано проблему компетентності в часово-просторових вимірах, у контексті якої має розглядатись і розв’язуватись проблема індивідуальної компетентності. Сформульовано концепт колективної компетентності та запропоновано її оціночні виміри. Визначено аспекти суспільного й загальноцивілізаційного контекстів, які потребують системного висвітлення в наукових дослідженнях як визначальні чинники впливу на формування світоглядної компетентності й попит на реальну компетентність.
The problem of competence in the time-spaced dimensions, in a context of which the problem of individual competence must be considered and solved is actualized in this article. The concept of collective competence is formulated and the evaluative measures of competence are proposed. The aspects of public and general civilizational contexts are defined. They require a systematic coverage in the research as crucial facts of influence on forming an ideological competence and demand for a real competence. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9957/1/%D0%A0%D1%8F%D0%B1%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96...Word%20%283%29%20%281%29.pdf
- Рябченко, В.І. (2013) Actualization the problem of competence from position of its dimension Вища освіта України, 3. pp. 184-190. ISSN 2078-1016 |
|