Діяльність шкіл національних меншин у контексті диференціації загальної середньої освіти в УРСР (70-80-ті роки ХХ ст.)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9789/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9789 |
|
Title |
Діяльність шкіл національних меншин у контексті диференціації загальної середньої освіти в УРСР (70-80-ті роки ХХ ст.)
Деятельность школ национальных меньшинств в контексте дифференциации общего среднего образования в УССР (70-80-е годы ХХ в.) Activities minority school in the context of differentiation of secondary education in the USSR (70-80 years of the twentieth century). |
|
Creator |
Шевченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore 93/94 History |
|
Description |
У статті проаналізовано особливості роботи шкіл національних меншин у контексті диференціації загальної середньої освіти в УРСР (70-80-ті роки ХХ ст.); розкрито питання організації навчального процесу в школах з російською, польською, молдавською, угорською, а також відмінності між школами з двома, трьома мовами навчання та школами з мішаними мовами навчання: російськими та російсько-українськими; показано розвиток мережі навчальних закладів національних меншин на території України.
В статье проанализированы особенности работы школ национальных меньшинств в контексте дифференциации общего среднего образования в УССР (70-80-е годы ХХ в.); раскрыты вопросы организации учебного процесса в школах с русским, польским, молдавским, венгерским, а также различия между школами с двумя, тремя языками обучения и школами с смешанными языками обучения: российскими и российско-украинскими; показано развитие сети учебных заведений национальных меньшинств на территории Украины. The article analyzes the characteristics of schools of national minorities in the context of differentiation of secondary education in the USSR (70-80 years of the twentieth century.); solved the issue of the educational process at schools with Russian, Polish, Moldovan, Hungarian, as well as differences between schools with two, three languages of instruction and schools with mixed languages of instruction: Russian and Russian-Ukrainian; shows the development of the network of educational institutions of national minorities in Ukraine. |
|
Publisher |
ЧНПУ
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9789/1/%D0%A1.%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%202015%20%D1%80..pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2015) Activities minority school in the context of differentiation of secondary education in the USSR (70-80 years of the twentieth century). Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, 125. pp. 120-123. |
|