Психолого-педагогічні вимоги до організації комп’ютерного контролю та оцінювання навчальних досягнень
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9683/
http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/view/30893/27514 10.5072/lib.iitta.gov.ua/9683 |
|
Title |
Психолого-педагогічні вимоги до організації комп’ютерного контролю та оцінювання навчальних досягнень
Psychological and pedagogical requirements for the organization of computer monitoring and evaluation of educational achievements |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглядаються особливості організації контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітньої школи з використанням комп’ютерної техніки. Аналізуються основні психолого-педагогічні вимоги до комп’ютерних навчально-контролюючих систем та розроблених на їх основі тестових програм контролю та оцінювання.
The article are considered the particularities of organization of checking and estimating educational achievements pupils of general school. Analysed main psychological and pedagogical requirements to systems of education and checking and developed on their base of test programs of checking and estimating. |
|
Publisher |
Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет
|
|
Date |
2002
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9683/1/30893-57547-1-SM.pdf
- Головко, Микола Васильович (2002) Psychological and pedagogical requirements for the organization of computer monitoring and evaluation of educational achievements Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогічна, 1 (8). pp. 41-49. |
|