Досвід вчителів України з упровадження хмаро орієнтованих навчальних середовищ в загальноосвітніх навчальних закладах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9528/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9528 |
|
Title |
Досвід вчителів України з упровадження хмаро орієнтованих навчальних середовищ в загальноосвітніх навчальних закладах
Experience teacher Ukraine to implement a cloud-oriented learning environments in secondary schools |
|
Creator |
Литвинова, С.Г.
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Стаття присвячена аналізу тенденцій розвитку хмаро орієнтованих навчальних середовищ (ХОНС) загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) України. У статті визначено пріоритети вчителів щодо вибору компаній, які надають послуги хмарних сервісів; вивчено досвід регіональних шкіл щодо вибору мети впровадження ХОНС у ЗНЗ, з’ясовано цілі використання хмарних сервісів у навчально–виховному процесів; виявлено тенденції щодо мобільності учасників навчально–виховного процесу та віртуалізації шкільного компоненту (учительської, портфоліо вчителя); встановлено, що вчителі самостійно відслідковують тенденції розвитку сучасних інформаційно–комунікаційних технологій і за потреби впроваджують їх у навчальний процес, проаналізовано готовність вчителів та особливості впровадження ХОНС на даному етапі розвитку загальної середньої освіти.
This article analyzes trends the cloud oriented learning environments (COLE) general educational establishments of Ukraine, the priorities of teachers on choosing companies that provide services to cloud services, studied the experience of regional schools on the choice of objective implementation of COLE in secondary schools, targets found using cloud services in educational processes, tendencies mobility members of the educational process and school virtualization component (the teaching, teacher's portfolios), found that teachers monitor their own development trend of modern information and communication technologies and introduce them to the needs of the learning process, analyzes the readiness and features the introduction of COLE at this stage of secondary education. |
|
Publisher |
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Вінниченка
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9528/1/%D0%A3%D0%BA%D1%80%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4-%D0%9A%D1%96%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-2014.pdf
- Литвинова, С.Г. (2014) Experience teacher Ukraine to implement a cloud-oriented learning environments in secondary schools Наукові записки. Випуск 5. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 2. pp. 33-41. ISSN ISBN 978-966-7406-67-7 |
|