Невідомі імена в історії вітчизняної дидактики фізики: науково-методичний доробок А.П. Карлової – першої жінки вченого-методиста з фізики в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9500/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9500 |
|
Title |
Невідомі імена в історії вітчизняної дидактики фізики: науково-методичний доробок А.П. Карлової – першої жінки вченого-методиста з фізики в Україні
The unknown names are in history of domestic didactics of physics: scientifically methodical revisions of A.P. Karlova – first woman of scientist-methodist from physics in Ukraine |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 53 Physics 92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags |
|
Description |
У статті на основі вивчення та аналізу наукових джерел та архівних матеріалів досліджуються питання розвитку вітчизняної дидактики фізики у контексті діяльності її видатних представників. Висвітлюється творчий шлях та науковий доробок А.П. Карлової, її внесок у розвиток теорії та методики навчання фізики.
In the article on the basis of study and analysis of scientific sources and archived materials the questions of development of domestic didactics of physics are probed in the context of activity of it prominent representatives. A creative way and scientific work of A.P. Karlova lights up, its contribution to development of theory and method of studies of physics. |
|
Publisher |
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9500/1/VchdpuP_2013_109_40.pdf
- Головко, Микола Васильович (2013) The unknown names are in history of domestic didactics of physics: scientifically methodical revisions of A.P. Karlova – first woman of scientist-methodist from physics in Ukraine Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки (109). pp. 152-155. |
|