Моделювання уроку елективного курсу з англійської мови "Завітайте до України" для учнів старшої школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9490/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9463 |
|
Title |
Моделювання уроку елективного курсу з англійської мови "Завітайте до України" для учнів старшої школи
Lesson design for elective course in English “Welcome to Ukraine» for high-school students Моделирование урока элективного курса по английскому языку “WELCOME TO UKRAINE» для учеников старшей школы |
|
Creator |
Алєксєєнко, Ірина Вікторівна
|
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.09 Organization of instruction 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У статті розглядаються питання моделювання уроку елективного курсу з англійської мови «Звітайте до України» для учнів старшої школи. Визначаються основні етапи моделювання та охарактеризовуються їх основні компоненти у контексті реалізації компетентнісного підходу до навчання іноземної мови в старшій школі. Презентується структурно-композиційна модель уроку, яка містить шість базових елементів конструювання змісту уроку.
В статье рассматриваются вопросы моделирования урока елективного курса по английскому языку «Приезжайте на Украину» для учеников старшей школы. Определяються основные этапы моделирования и дается характеристика их основных компонентов в контексте реализации компетентносного подхода к обучению иностранному языку в старшей школе. Презентуется структурно-композиционная модельурока, которая содержит шесть базовых элементов конструирования содержания урока. The article deals with the problem of lesson design (modelling) for the elective course in English “Welcome to Ukraine» for high-school students. The main stages of lesson design (modelling) are pointed and their main components have been highlighted in the context of competence approach implementation for foreign language education in high chool. Structural and compositional lesson model which has six basic elements of foreign lesson content design (modelling): organisation,problematic, content, technological, reflaction and analitic are represented and given accoarding to their role place in educational prosses. Ways of model introduction and its usage in high school practice have been given. It consists of three consecutive elements: 1) identification of the basic components of the model; 2) identification of members of educational prosses – their organization and interaction; 3) the structural and compositional model creation, which includes six basic components that determine the activity of the teacher, together with students. Each stage of lesson design has been illustrated with examples. The represented model of a lesson design for elective course in a foreign language is not universal. |
|
Publisher |
Ужгородський національний університет
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9490/1/%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%86._%D0%92._%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%9B%D0%AE%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF_%D0%A3%D0%A0%D0%9E%D0%9A%D0%A3_%D0%95%D0%9B%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E_%D0%9A%D0%A3%D0%A0%D0%A1%D0%A3_%D0%97_%D0%90%D0%9D%D0%93%D0%9B%D0%86%D0%99%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%87_%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%98_%C2%AB%D0%97%D0%90%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%90%D0%99%D0%A2%D0%95_%D0%94%D0%9E_%D0%A3%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%98%C2%BB_%D0%94%D0%9B%D0%AF_%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%86%D0%92_%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A0%D0%A8%D0%9E%D0%87_%D0%A8%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%98.pdf
- Алєксєєнко, Ірина Вікторівна (2015) Lesson design for elective course in English “Welcome to Ukraine» for high-school students Науковий вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота (35). pp. 11-14. |
|