Самоконтроль як складник мовленнєвого розвитку учня (на матеріалі вивчення синтаксису)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9434/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9434 |
|
Title |
Самоконтроль як складник мовленнєвого розвитку учня (на матеріалі вивчення синтаксису)
Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study) |
|
Creator |
Ярмолюк, Алла Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У статті обґрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку самоконтролю в учнів 8-9 класів у процесі навчання української мови; з’ясовано умови здійснення самоконтролю під час складання письмових висловлювань; дібрано критерії правильного, комунікативно доцільного мовлення, згруповано види помилок за визначеними критеріями; схарактеризовано типологію вправ на вдосконалення писемного мовлення та презентовано означену систему вправ і завдань, розроблену на матеріалі вивчення синтаксису.
In the article, psychologically-pedagogical bases of self-control development in the pupils of 8-9 classes during study of Ukrainian language have been grounded; the mechanisms and conditions of self-control realization during compilation of written statements have been revealed; the criteria for the correct, appropriate communicative language have been selected, the types of errors accordingly to identified criteria were grouped; the typology of exercises to improve writing have been characterized and the system of exercises and tasks, which was developed based on the material of syntax study, has been presented. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2015-06
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9434/1/%D0%AF%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D0%BA.pdf
- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study) Українська мова і література в школі, 3 (155). (In Press) |
|