Дослідження специфіки технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9327/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9327 |
|
Title |
Дослідження специфіки технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти
Исследование специфики технологии контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования Investigation specificity context of learning technologies in the institutions of vocational technical education |
|
Creator |
Герлянд, Т.М.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розглянуто основні наукові напрями феномену «контекстне навчання» як педагогічної технології у професійно-технічних навчальних закладах, а також проблемне поле досліджень провідних фахівців щодо зазначеної проблеми. Доведено, що контекстне навчання виступає базисом для різних, раніше розрізнених, методик активізації навчання; спільною основою цих методик є професійний контекст, який реалізовується шляхом їх наближення до професійної діяльності майбутніх кваліфікованих робітників.
В статье рассмотрены основные научные направления феномена «контекстное обучение» как педагогической технологии в профессионально-технических учебных заведениях, а также проблемное поле исследований ведущих специалистов по данной проблеме. Доказано, что контекстное обучение выступает базисом для различных, ранее разрозненных, методик активизации обучения; общей основой этих методик является профессиональный контекст, который реализуется путем их приближения к профессиональной деятельности будущих квалифицированных рабочих. The article describes major research areas the phenomenon of «contextual learning» as educational technology in professional technical vocational training schools, as well problem field of research leading experts on this issue. Prove that context training serves as basis for variety of previously disparate, increased learning techniques; common basis of these methods is their professional context, which is implemented by their approach to profession of the future skilled workers. |
|
Publisher |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України
|
|
Date |
2015-05
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9327/1/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B4_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_2014.doc.pdf
- Герлянд, Т.М. (2015) Investigation specificity context of learning technologies in the institutions of vocational technical education Нові технології навчання (84). pp. 32-36. |
|