Методика формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9306/
УДК 371.72 : 17.022 – 057.876 |
|
Title |
Методика формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах
Method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments |
|
Creator |
Єжова, О. О.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті запропоновано методику формування здоров’ясприятливого освітнього середовища в професійно-технічних навчальних закладах. Виокремлено три компоненти здоров’ясприятливого освітнього середовища: матеріально-технічний, освітній і комунікативний. Представлено умови для кожного компоненту освітнього середовища, які сприяють упорядкуванню його у здоров’ясприятливе. Наведено алгоритм дій із формування здоров’ясприятливого освітнього середовища у професійно-технічних навчальних закладах.
The article proposed a method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments. Health-encouraging educational surrounding is understood as a system of influences, conditions and requirements of the material and technical, educational and communicative components aimed at preserving and strengthening health and value attitude to health forming in all subjects of the pedagogical process. |
|
Publisher |
СумДПУ імені А. С. Макаренка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9306/1/pednauk_2013_5_46.pdf
- Єжова, О. О. (2013) Method of forming promotional of health-encouraging educational surrounding in vocational educational establishments Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 5 (31). pp. 386-393. |
|